امروز: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
معاون وزیر نفت در امور گاز:
کیمیا پرس: مدت‌هاست که دیگر حفظ بقای یک شرکت و سودآوری آن، از اهداف اصلی آن شرکت به حساب نمیآید و شرکت‌ها بر اساس محبوبیت‌شان شهرت پیدا کرده و تبدیل به برند می‌شوند.
به گزارش کیمیا پرس، حمید رضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر، یکی از مهمترین مواردی که باعث موفقیت شرکتها می‌شود، شهرت آن شرکت در جامعه است و بر همین اساس، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا بحث CSR (مسئولیت اجتماعی شرکت) را به عنوان یکی از دلایل موفقیت خود مطرح کرده و می‌کنند.
 
مهندس عراقی در ادامه با اشاره به این که مسئولیت اجتماعی شرکت یا همان CSR در شرکت‌های مختلف متفاوت است و همه به یک شکل عمل نمیکنند، گفت: در واقع، CSR یک مسئولیت اجتماعی است که بستگی به شرایط و نیازهای آن منطقه و بسته به توانمندی و علاقه شرکتی که در آنجا فعالیت می‌کند، تعریف می‌شود.
 
وی ذات کار شرکت ملی گاز ایران را CSR خواند و گفت: جایگزینی سوخت‌های میان‌تقطیر که در واقع کمک به محیط زیست است، اشتغالزایی در مناطق عملیاتی، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها به سوخت طبیعی و کاهش آلودگی هوا و ... که در نهایت به توسعه کشور کمک می‌کند، از جمله مسئولیت‌های اجتماعی شرکت است که در ذات کاری شرکت ملی گاز نهفته شده است.
 
معاون وزیر نفت با اشاره به این که چنانچه CSR باعث توسعه منطقه عملیاتی نشود، خیلی پایدار نیست، افزود: از جمله مواردی که در دنیا کمک می‌کند شرکتی برای مردم و سازمان‌ها قابل اعتماد شود، بحث محیط زیست و حفظ آن و پس از آن، ایجاد توسعه پایدار در منطقه و به تبع آن، در کشور است.  
 
به گفته مهندس عراقی، دو اصل توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در CSR از ارکان اصلی محسوب می‌شود که در شرکت ملی گاز ایران مبتنی بر کار، دانش، توسعه و خودکفایی و در عین حال، جزو ذات ماموریت این شرکت است.  
 
وی در ادامه با بیان این که محور سخنان من همیشه بر این بوده که بایستی تلاش کنیم تا به جای خدمتگزاری، توانمندسازی کنیم، افزود: ما متأسفانه توانمندسازی را فراموش کردیم و خدمتگزاری را اصل قرار دادیم و این، تفاوت بین رشد و توسعه است؛ رشد یعنی شما کمک می‌کنید که تنها امکاناتی درجامعه درست شود، ولی توسعه در توانمندسازی است یعنی آدم‌های جامعه و سازمان‌ها، خود توانمند شوند و بتوانند به جامعه خویش سرویس دهند بنا براین رویکرد شرکت ملی گاز ایران در اجرای مسئولیت اجتماعی، توانمند سازی مردم و جامعه است.  
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان با اشاره به این که باید تلاش کنیم استانداردهای CSR را بین‌المللی و در عین حال، شاخص‌های خود در این زمینه را بهینه سازیم، تصریح کرد: همه ما چه ارگان‌های دولتی و چه غیردولتی در مقابل کل جامعه و آیندگان مسئولیم. ما باید در کارهای خود، رضایت انسان‌ها را در نظر بگیریم؛ نه تنها انسان‌های این نسل، بلکه انسان‌های آینده را. یعنی همه سازمان ها موظفند کاری که انجام می‌دهند هم برای نسل حاضر و هم برای نسل آینده مفید فایده باشد.  
 
به گفته مهندس عراقی، ما باید نه بر اساس روش بلکه بر اساس یک منش، باورمان شود که نسبت به بشریت مسئولیت داشته و به آنها خدمت کنیم، این همان بحث توانمندسازی کمک به بشریت و توسعه است.
خبرفارسی
نام:
ایمیل:
* نظر: